(050) 266 70 92
офіс в Харкові
(050) 641 13 24
офіс в Ізюмі
(050) 161 85 55
офіс в Балаклії
Замовити дзвінок

Введено в дію Закон України щодо захисту інтересів боржників від недобросовісних дій кредиторів та колекторських компаній

13 лип 2021

Одна з найбільш розповсюджених правових проблем, для вирішення якої звертаються до Spravar, – це протидія незаконним діям кредиторів та колекторських компаній. Чимало наших клієнтів зазнали протиправного розголошення їх персональних даних, постійних телефонних дзвінків із загрозами повідомити близьких, сусідів та колег про прострочену кредитну заборгованість та іншого порушення їх законних прав та інтересів.

Введено в дію Закон України щодо захисту інтересів боржників  від недобросовісних дій кредиторів та колекторських компаній

Нарешті, питання взаємодії кредиторів та колекторських компаній із боржниками врегульовано на законодавчому рівні.

Так, 14.07.2021 року набрав сили Закон України, яким вперше закріплено єдині обов’язкові вимоги до реєстрації, етичної поведінки та правил взаємодії колекторських компаній із споживачами фінансових послуг при врегулюванні простроченої заборгованості.

Так, взаємодія кредитора та колекторської компанії із боржником, його близькими та іншими особами має бути передбачена договором про надання фінансової послуги та за згодою таких осіб. При цьому, кредиторам та колекторським компаніям забороняється:

  • здійснювати дії, що зазіхають на особисту гідність, права, свободи, власність споживача, його близьких та інших осіб, ставлять під загрозу життя, здоров’я, ділову репутацію зазначених осіб, а також використовувати погрози, шантаж, та інші незаконні дії стосовно зазначених осіб;
  • з власної ініціативи взаємодіяти із споживачем, його близькими та іншими особами у період з 20 до 9 години, а також у вихідні, святкові і неробочі дні;
  • взаємодіяти із споживачем, його близькими та третіми особами більше двох разів на добу;
  • приховувати інформацію про номер контактного телефону, з якого здійснюється дзвінок або надсилається повідомлення споживачу, його близьким та третім особам, про поштову адресу або адресу електронної пошти, з якої надсилається повідомлення, про відправника поштового або електронного повідомлення;
  • використовувати автоматичного додзвону до споживача, його близьких та третіх осіб протягом більше 30 хвилин на добу;
  • використовувати на конвертах або повідомленнях, що надсилаються споживачу, його близьким та третім особам, зображення, що можуть бути сприйняті як такі, що містять погрозу, розміщувати на конвертах або повідомленнях відомості, що прямо чи опосередковано вказують на наявність заборгованості тощо;
  • будь-яким чином повідомляти третіх осіб про заборгованість споживача або здійснювати взаємодію з цими особами, крім випадків взаємодії з особою, стосовно якої споживач надав згоду на передачу їй інформації про наявність простроченої заборгованості;
  • вчиняти дії, що завдають шкоду репутації, у тому числі діловій репутації, споживача, його близьких осіб, або погрожувати вчиненням таких дій тощо.

В той же час, суттєвою передумовою додержання кредиторами та колекторськими компаніями вимог законодавства є Ваше повне та всебічне усвідомлення прав і свобод.

З огляду на це, радимо Вам звернутись до адвокатів та юристів Spravar для отримання консультацій та кваліфікованої правової допомоги як під час укладання договору про надання фінансової послуги, так і при врегулюванні простроченої заборгованості.

 

Всі проекти
З'явилися питання?
Заповніть форму і ми передзвонимо протягом 5 хвилин!